Postaw na aktywną i interaktywną naukę
Biblioteka szkolna STEAM
STREAM-oteka nie jest zwykłą biblioteką szkolną, to przestrzeń przeznaczona do prowadzenia interdyscyplinarnych projektów, mających kształtować kompetencje przyszłości. Tutaj w oparciu o nowoczesne technologie, multimedialne i tradycyjne pomoce dydaktyczne uczniowie mogą poszerzać wiedzę, rozbudzić ciekawość i poznać swoje możliwości.
STREAM-oteka to miejsce, w którym:
- tradycyjna książka spotykają się z najnowszymi technologiami cyfrowymi,
- tradycyjne wartości harmonijne współgrają z nowoczesnymi ideami,
- historia stanowi fundament dla przyszłości,
- sztuka i nauka zacieśniają swoje więzi.
S (SCIENCE – NAUKA)
T (TECHNOLOGY – TECHNOLOGIA)
R (READING – CZYTANIE)
E (ENGINEERING – INŻYNIERIA)
A (ART – SZTUKA)
M (MATHEMATICS -MATEMATYKA)
Czy zwykła biblioteka to za mało?
Transformacja zwykłej biblioteki szkolnej w STREAM-otekę to odpowiedź na potrzeby XXI wieku. Społeczeństwo informacyjne stawia nowe wyzwania i wymaga kształtowania odmiennych umiejętności. Choć czytanie nadal odgrywa kluczową rolę w procesie nauki, rozwija umiejętności językowe, uczy krytycznego myślenia i wyciągania wniosków to istnieje potrzeba przenoszenia zdobytej wiedzy na inne dziedziny nauki. Dopiero wykorzystanie informacji zdobytych podczas czytania w praktyce, pozwala zanurzyć się uczniom w procesie poznawania świata i odkrywania zakamarków nauki.
Kiedyś i teraz
Dlaczego wykorzystanie wiedzy w praktyce jest tak ważne?
Tyle zapamiętujemy z tego co robimy
STREAM-oteka to miejsce, w którym poszczególne obszary tematyczne (S – nauka; T-technologia; E – inżynieria; A – sztuka; M – matematyka) przenikają się, pozwalając tym samaym na dostosowanie przestrzeni do aktualnych potrzeb uczniów oraz stawianych przed nimi celów dydaktycznych.
Strefa S (Science - Nauka)
Strefa T (Technology - Technologia)
Strefa R (Reading - Czytanie)
Strefa E (Engineering - Inżynieria)
Strefa A (Art - Sztuka)
Strefa M (Mathematics - Matematyka)
Dlaczego meble Grande do biblioteki szkolnej STREAM?
Funkcjonalne, modułowe i mobilne rozwiązania to cechy charakterystyczne kolekcji mebli szkolnych Grande. Przestrzenie STEAM powinny odpowiadać na różnorodne potrzeby i dostosowywać swój wygląd i układ do wszechstronnych i interdyscyplinarnych projektów. Meble i wyposażenie zastosowane w takich przestrzeniach powinny pozwalać na ich swobodne przestawanie bez nadmiernego wysiłku, aby nie ograniczać kreatywności uczniów i pedagogów.
Stół Moove+ trójkątny
- Blat odporny na rozpryski wody i chemikalia
- Wysoka odporność na wilgoć i ścieranie
- Zamontowane kółko ułatwia przestawianie
Krzesło Colores na kółkach
- Obrotowe, ergonomiczne siedzisko
- Regulacja wysokości
- Mobilność dzięki zamontowanym kółkom
- Lekko sprężyste oparcie dostosowuje się do kształtu pleców
Szafka Grande na drukarkę 3D
- Wyposażony w kółka z hamulcami
- Pojemniki wykonane z wytrzymałego tworzywa sztucznego
- Mobilne rozwiązanie ułatwiające przechowywanie