STREAM-oteka

Biblioteka przyszłości

Biblioteka szkolna STEAM

Postaw na aktywną i interaktywną naukę

STREAM-oteka nie jest zwykłą biblioteką szkolną, to przestrzeń przeznaczona do prowadzenia interdyscyplinarnych projektów, mających kształtować kompetencje przyszłości. Tutaj w oparciu o nowoczesne technologie, multimedialne i tradycyjne pomoce dydaktyczne uczniowie mogą poszerzać wiedzę, rozbudzić ciekawość i poznać swoje możliwości.

STREAM-oteka to miejsce, w którym:

  • tradycyjna książka spotykają się z najnowszymi technologiami cyfrowymi,
  • tradycyjne wartości harmonijne współgrają z nowoczesnymi ideami,
  • historia stanowi fundament dla przyszłości,
  • sztuka i nauka zacieśniają swoje więzi.
Dowiedz się więcej
biblioteka szkolna - w koncepcji STEAM
S (SCIENCE – NAUKA)
T (TECHNOLOGY – TECHNOLOGIA)
R (READING – CZYTANIE)
E (ENGINEERING – INŻYNIERIA)
A (ART – SZTUKA)
M (MATHEMATICS -MATEMATYKA)

Czy zwykła biblioteka to za mało?

Transformacja zwykłej biblioteki szkolnej w STREAM-otekę to odpowiedź na potrzeby XXI wieku. Społeczeństwo informacyjne stawia nowe wyzwania i wymaga kształtowania odmiennych umiejętności. Choć czytanie nadal odgrywa kluczową rolę w procesie nauki, rozwija umiejętności językowe, uczy krytycznego myślenia i wyciągania wniosków to istnieje potrzeba przenoszenia zdobytej wiedzy na inne dziedziny nauki. Dopiero wykorzystanie informacji zdobytych podczas czytania w praktyce, pozwala zanurzyć się uczniom w procesie poznawania świata i odkrywania zakamarków nauki.

Kiedyś i teraz 

biblioteka czytalnia

Dlaczego wykorzystanie wiedzy w praktyce jest tak ważne?

Tyle zapamiętujemy z tego co robimy

STREAM-oteka to miejsce, w którym poszczególne obszary tematyczne (S – nauka; T-technologia; E – inżynieria; A – sztuka; M – matematyka) przenikają się, pozwalając tym samaym na dostosowanie przestrzeni do aktualnych potrzeb uczniów oraz stawianych przed nimi celów dydaktycznych.

Strefa S (Science - Nauka)

Strefa T (Technology - Technologia)

Strefa R (Reading - Czytanie)

Strefa E (Engineering - Inżynieria)

Strefa A (Art - Sztuka)

Strefa M (Mathematics - Matematyka)

Dlaczego meble Grande do biblioteki szkolnej STREAM?

Funkcjonalne, modułowe i mobilne rozwiązania to cechy charakterystyczne kolekcji mebli szkolnych Grande. Przestrzenie STEAM powinny odpowiadać na różnorodne potrzeby i dostosowywać swój wygląd i układ do wszechstronnych i interdyscyplinarnych projektów. Meble i wyposażenie zastosowane w takich przestrzeniach powinny pozwalać na ich swobodne przestawanie bez nadmiernego wysiłku, aby nie ograniczać kreatywności uczniów i pedagogów.

Stół Moove+ trójkątny

  • Blat odporny na rozpryski wody i chemikalia
  • Wysoka odporność na wilgoć i ścieranie
  • Zamontowane kółko ułatwia przestawianie

Krzesło Colores na kółkach

  • Obrotowe, ergonomiczne siedzisko
  • Regulacja wysokości
  • Mobilność dzięki zamontowanym kółkom
  • Lekko sprężyste oparcie dostosowuje się do kształtu pleców

Szafka Grande na drukarkę 3D

  • Wyposażony w kółka z hamulcami
  • Pojemniki wykonane z wytrzymałego tworzywa sztucznego
  • Mobilne rozwiązanie ułatwiające przechowywanie